گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی داخلی مجتمع اداری

طراحی داخلی مجتمع اداری

در چند سال گذشته، شرکت‌ها بر اجرای طراحی داخلی مجتمع اداری تمرکز کرده‌اند. این استقبال از این جهت بوده است که این گزینه به طور مستقیم بر عملکرد تجاری شرکت ها تأثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه یک کارمند نیمی از روز را در دفتر می گذراند، داشتن یک دکوراسیون داخلی اداری که به کارمندان پشتیبانی و آرامش می دهد ضروری است. در این مقاله پیشنهادات کاربردی و متفاوتی، برای طراحی مجتمع های اداری معرفی شده است که می توانید مطالعه کنید.

مزایای توجه به طراحی داخلی مجتمع اداری

توجه به طراحی داخلی مجتمع های اداری مدرن به پیشرفت و دیده شدن شرکت ها کمک زیادی می کند و محیط اداری را به عنصر مهمی برای موفقیت کسب و کار تبدیل می کند. داشتن یک محل کار محرک، که خلاقیت و بهره وری کارمندان را افزایش می دهد، در عین حال می تواند روحیه و رفاه کارکنان را نیز بهبود بخشد. جذاب بودن طراحی اداری، به طور غیرمستقیم به شما این امکان را می دهد که حتی در بازار کار رقابتی، کارمندان بهتری جذب کنید و نرخ گردش مالی را کاهش می دهد.
اگر به طراحی داخلی دفاتر اداری توجه شود، افزایش سودآوری و عملکرد شرکت شما را افزایش دهد. همچنین می‌تواند برند و ارزش‌های شرکت های مجتمع را افزایش دهد. طراحی دفتر کار منعکس کننده ماهیت کسب و کار است. این فقط کارمندان نیستند که از شرکت بازدید می کنند. مشتریان، شرکا یا تامین کنندگان نیز به مجتمع های اداری می آیند. بنابراین بسیار مهم است که طرحی داشته باشید که منحصر به فرد بودن شرکت شما را تقویت کند و روی هر فردی که وارد مجتمع کاری می شود اثری مثبت از خود به جای بگذارد.

کدام طراحی برای شما مناسب است؟

اگر برای تصمیم گیری در مورد بهترین طراحی داخلی اداری و محل کار خود مشکل دارید، می توانید فهرست چند نمونه طراحی داخلی مراکز اداری را بررسی کنید. این طرح ها می تواند به شما در طراحی ایده آل اماکن اداری کمک کند. اگر هنوز در تصمیم گیری مشکل دارید، می توانید با ما تماس بگیرید تا دفاتر اداری شما را به بهترین شکل و مطابق با اهداف شرکت طراحی کنیم.

1.طراحی ارگونومیک

 

این طراحی محیط اداری سلامت و محدودیت های کارمندان را در نظر می گیرد و به دنبال کاهش خستگی و ناامیدی آنها در طول روز کاری است. استفاده از صندلی های اداری ارزان، بهره وری محل کار شما را در دراز مدت کاهش می دهد و در نهایت منجر به کمردرد، گردن درد و سردرد کارکنان به دلیل استرس های مکرر می شود.
مفهوم طراحی داخلی اداری از نوع ارگونومیک، طرحی است که بر ارائه صندلی های ارگونومیک، میزهای ایستاده و مانیتورهای استاندارد برای کارمندان تمرکز می کند و با کاهش استرس کلی و بهبود وضعیت بدن، بهره وری آنها را افزایش می دهد. امروزه، بسیاری از فناوری‌ها و راه‌حل‌ها در زمینه طراحی ارگونومیک در مجتمع های اداری، با این طرح احداث می شوند.

۲. طراحی بیوفیلیک

طراحی داخلی بیوفیلیک بر مبنای دوستی با طبیعت نامیده شده است. این نوع از طراحی مجتمع های اداری مدرن، بر افزایش ارتباط بین محیط طبیعی و ساکنان محل کار، به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق طبیعت و سایر عوامل طبیعی تمرکز دارد. گنجاندن عناصر طبیعت در دفتر کار مزایای زیادی هم برای سلامت کارمند و هم برای محیط اطراف دارد.
مفهوم طراحی داخلی اداری مبتنی بر طبیعت با ترکیب عناصر طبیعت، بر سلامت روانی، رفاه و عملکرد کارکنان تأثیر مثبت می گذارد. این عناصر می تواند شامل نور طبیعی، گیاهان و آب و هوا باشد.
سایر عناصر طبیعی مانند آتش در قالب شومینه و آتشدان، مناظر طبیعی و حیوانات را نیز در این طراحی گنجاند.

۳. طراحی مبتنی بر فعالیت

این نوع طراحی برای مجتمع های
اداری مدرن، با هدف افزایش بهره وری کارکنان از طریق تعامل و ارتباط است. همچنین ممکن است مزایایی مانند حفظ رضایت کارکنان و کاهش هزینه های کلی اقامت داشته باشد. این مدل با هدف افزایش کارایی و رضایت کلی از محل کار ارائه شده است. همچنین به کارمندانی که چند کار با هم انجام می‌دهند این امکان را می دهد، بتوانند به هر مکانی در اداره نقل مکان کنند، به طوریکه به بهترین وجه مناسب شغل آنها است.

۴. استفاده از در و دیوار شیشه ای

این نمونه شاید یک طراحی انحصاری نباشد چون در و دیوارهای شیشه ای در چندین نوع از طراحی داخلی دفتر اداری وجود دارند. زمان زیادی است که این طرح مد شده است و آن را به بخش مهمی از بسیاری از طراحی های اداری مدرن تبدیل کرده است. استفاده از دیوارها و درهای شیشه ای باعث صرفه جویی در فضا می شود و در عین حال حس باز بودن را به دفتر می دهد.

 

miladjj

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *