طراحی داخلی مغازه


هنگامی که شما اقدام به خرید یا اجاره مغازه برای راه اندازی بوتیک، مغازه لباس فروشی و فروشگاه لباس می‌کنید. طراحی داخلی دکوراسیون مغازه لباس فروشی اولین نکته‌ای است که قبل از راه اندازی بوتیک باید به آن توجه نمایید.

طراحی داخلی مغازه پوشاک و لباس فروشی

در این مقاله به بررسی طراحی داخلی مغازه پوشاک و لباس فروشی پرداخته‌ایم. اگر به اطلاعاتی در رابطه با طراحی داخلی مغازه لباس فروشی نیاز دارید با ما همراه باشید.

طراحی داخلی مغازه پوشاک
طراحی داخلی مغازه پوشاک

 

در طراحی داخلی مغازه پوشاک به چه مواردی باید دقت کرد؟

فروشگاه پوشاک از شلوغ‌ترین فروشگاه‌ها است؛ چون انسان‌ها به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و در هر زمانی از سال اقدام به خرید لباس می‌کنند. هنگامی که شما وارد بوتیک یا مغازه لباس فروشی می‌شوید، اولین چیزی که باعث جلب توجه شما خواهد شد، طراحی داخلی مغازه پوشاک است.
علاوه بر کیفیت بالای که لباس‌های یک بوتیک باید داشته باشند، دکوراسیون داخلی بوتیک هم باید زیبا و جذاب باشد به طوری که اگر مشتری قصد خرید هم نداشته باشد با دیدن طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به خرید لباس از بوتیک شما علاقه‌مند شود. لباس‌ها را سعی کنید به گونه‌ای در مغازه خود بچینید که در همان نگاه اول مشتری به خرید آن‌ها ترغیب شود و احساس کند که به آن‌ها نیاز دارد.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

علاوه بر چینش لباس‌ها به نورپردازی داخل مغازه هم باید توجه کنید و به گونه‌ای نور پردازی داخل مغازه را انجام دهید که لباس‌ها به خوبی دیده شوند. همچنین به نور‌پردازی ویترین مغازه و دیوارهای مغازه هم توجه نمایید. به آراستگی ویترین توجه و زیباترین و جدیدترین لباس‌ها را داخل ویترین مغازه بوتیک قرار دهید. اگر مغازه شما کوچک است و می‌خواهید مغازه شما بزرگ دیده شود باید از نورپردازی روشن استفاده کنید. برای ویترین مغازه یک فضا طراحی کنید. برای ویترین بوتیک می‌توانید، شبیه‌سازی کنید مانند شبیه‌سازی یک خانه، با استفاده از المان‌هایی مانند قیچی یا نخ و سوزن می‌توانید ویترین مغازه را نشان دهید و مفهوم مورد نظر را به صورت غیر مستقیم انتقال دهید. در طراحی داخلی مغازه لباس فروشی از کف پوش مناسب می‌توانید، استفاده کنید تا هم مغازه شما زیبا شود هم مشتری بتواند از راه رفتن داخل بوتیک شما لذت ببرد.

طراحی داخلی مغازه لباس فروشی
طراحی داخلی مغازه لباس فروشی

 

برای افزایش آراستگی بوتیک خود لباس و شلوار را جدا از هم و هر کدام را در قفسه، جای مشخص و مکان مشخصی قرار دهید. قسمت‌های مختلف مغازه لباس فروشی خود را به گونه‌ای رنگ‌بندی کنید تا جلوه خاصی در مغازه شما هنگام تابش نور خورشید ایجاد شود. در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لباس فروشی باید به نکات زیر توجه نمایید:
• از شلوغ کردن بوتیک خود جلوگیری کنید به ویژه اگر مغازه شما کوچک است.
• داخل مغازه خود محلی برای رفع خستگی مشتریان یا همراهان آن‌ها ایجاد کنید. گاهی مشتری یا همراه او به دلیل خستگی ممکن است از خرید منصرف شوند.
• نور پردازی کلاسیک و تقریبا تیره برای طراحی بوتیک مردانه مناسب است. برای مغازه لباس فروشی زنانه و بچه‌گانه از نور‌پردازی روشن و شاد استفاده کنید.

طراحی داخلی فروشگاه لباس
طراحی داخلی فروشگاه لباس

 

بهترین دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک کدام است؟

علاوه بر این که کیفیت لباس‌ها در یک فروشگاه لباس فروشی باید بالا باشد. طراحی داخلی بوتیک هم نقش مهمی روی جذب مشتری و افزایش فروش دارد. اگر به دنبال این هستید که فروش مغازه لباس فروشی خود را افزایش دهید باید حساسیت و خلاقیت زیادی در رابطه با طراحی ویترین مغازه داشته باشید. لباس‌ها را به صورتی داخل ویترین مغازه قرار دهید که مشتری با دیدن آن‌ها احساس کند که به خرید آن‌ها نیاز شدیدی دارد. لباس‌های که مدل زیبا و شیکی دارند را به دیوارهای مغازه آویزان کنید. حتما از مانکن برای نشان دادن لباس‌های زیبا استفاده کنید. برای این که مغازه شما تمیز و مرتب دیده شود، حتما در مرکز مغازه لباس‌ها را آویزان کنید. از رنگ‌های متمایل به تیره و دکوراسیون کلاسیک در بوتیک لباس مردانه، مغازه لباس اسپرت، مغازه لباس رسمی و مجلسی استفاده کنید.
برای طراحی دکوراسیون مغازه لباس فروشی بچه‌گانه همانند طراحی داخلی مغازه کافی شاپ از رنگ‌های زرد، آبی، قرمز و سبز استفاده کنید. اوج خلاقیت خود را در زمان طراحی دکوراسیون مغازه لباس فروشی بچه‌گانه به نمایش بگذارید و حتما از مانکن‌های بچه‌گانه در بوتیک لباس بچه‌گانه استفاده کنید. طراحی داخل فروشگاه لباس باید به صورتی باشد که مشتریان بتوانند به راحتی داخل مغازه راه بروند و مدل‌های مختلف لباس‌ها را مشاهده کنند.
برای جذاب‌تر نمودن فضای مغازه از نور‌پردازی‌های دیوار و اطراف لباس‌ها غافل نشوید. از نورپردازی‌های مخفی در گوشه‌های مختلف مغازه می‌توانید، استفاده کنید تا در مغازه فضای آرام‌بخشی ایجاد شود.

طراحی داخلی لباس فروشی با توجه به متراژ مغازه

در فروشگاه پوشاک زنانه در کنار هم به صورت مجزا انواع پوشاک زنانه مانند روسری، شال، مانتو و لباس عرضه می‌شوند. طراحی داخلی این نمونه فروشگاه‌ها باید به صورتی باشد که انواع طرح و مدل پوشاک زنانه به خوبی دیده شوند.
فروشگاه پوشاک مردانه شامل پیراهن، شلوار و دیگر ملزومات مورد نیاز آقایان است و طراحی چنین بوتیکی باید به صورتی باشد که به خوبی مدل‌ها و طرح‌های مختلف پوشاک مردانه دیده شوند.

طرح داخلی مغازه لباس فروشی
طرح داخلی مغازه لباس فروشی
طراحی داخلی مغازه
طراحی داخلی مغازه
طراحی داخلی مغازه پوشاک
طراحی داخلی مغازه پوشاک

مدیریتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *