طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه
مطمئنا با اهمیت دکوراسیون مغازه برای جذب هر چه بیشتر مشتریان، آگاه هستید؛ در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه بایستی پارامترهای مختلفی لحاظ گردد تا نما و دکور مغازه بتواند نظر افراد را جلب نماید.
طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه
هر چقدر هم یک مغازه در زمینهی قیمت محصولات و خدمات، تنوع اجناس، در دسترس بودن همیشگی و سایر پارامترهای بازاریابی و فروش، خوب عمل کند، اما دکور گیرایی نداشته باشد، یقینا در جذب مشتریان جدید به مشکل بر خواهد خورد. البته ناگفته نماند که جذب مشتری تنها فایدهی دکوراسیون مغازه نیست و طراحی داخلی مناسب، میتواند سبب نظم دادن به لوازم و کارها شود و کار صاحب مغازه را نیز آسان کند.
نکات مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه که باید بدانید
با توجه به زمینهی فعالیت مغازهها، نکات و جزئیات طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه متفاوت خواهد بود. اما یکسری اصول و قواعد وجود دارد که در طراحی داخلی مغازه بایستی حتما مورد توجه قرار گیرند:
مهمترین موضوع طراحی یک دکور جذاب برای ویترین مغازه است که بایستی بیشترین حساسیت و توجه، معطوف آن شود. این دکور باید رنگ و فضای مناسب محصولات مغازه داشته باشد و در عین حال با سایر بخشهای مغازه هارمونی و هماهنگی لازم را داشته باشد. دقت کنید که در عین مشخص کردن بخشهایی برای قرار دادن محصولات کافی که به خوبی دامنهی فعالیت شما را منعکس کنند، یک دکور شلوغ میتواند از میزان تمرکز و جذابیت نیز بکاهد.
استفاده از ترکیب رنگی مناسب برای طراحی دکور، نکتهی مهم دیگری است که باید به درستی انجام گیرد. ترکیب رنگی باید مناسب کار و محصولات باشد.
برای فضای داخلی باید طراحی قفسه، کمد و رگال، متناسب با محصولات و به منظور نظم دادن به مغازه، درست انجام شود. نحوهی چیدمان و منظم نگه داشتن فضای مغازه یکی دیگر از بخشهای طراحی داخلی فروشگاه تجاری است که تاثیر زیادی در ذهنیت مشتری دارد.
نورپردازی یکی از مهمترین بخشهای طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه است و در بهتر دیده شدن مغازه و لوازم، بی نهایت تاثیرگذار است. حضور در مغازههای کم نور سبب عدم جذابیت محصولات و کاهش روحیه مشتری شده و شاید حس خرید را تضعیف کند. استفاده از نورهای زیاد و خیلی تند نیز نیز ممکن است باعث دفع مشتری شود.
در طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه به چه مواردی دقت داشته باشیم؟
بخشهایی از مغازه نظیر همچون ویترین و ورودی، در معرض دید افراد قرار دارند و با دیدن ویترین تصمیم میگیرند که از مغازه دیدن کنند یا خیر. اما جلب توجه مشتری و ورودشان به داخل مغازه، پایان کار نیست و فضای داخلی مغازه نیز باید حس خرید مشتری را تقویت کند.
طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه باید متناسب محصولات و برند مورد ارائه باشد، دکور مغازه و حوزهی محصولات، نبایستی از هم جدا باشند؛ به عنوان مثال دکور یک مغازهی فروش لباس، هر چقدر هم زیبا باشد، هیچ وقت برای یک ابزار فروشی گزینهی مناسبی نیست. رنگها و المانها بایستی متناسب با فعالیت باشند؛ در صورتیکه مغازه بر روی برند خاصی کار میکند نیز دکور باید منعکس کنندهی فضای برند باشد.